The Future of TV 2017

TV1

הרשומה הנוכחית, מהווה סקירת השינויים אותם עוברת הטלוויזיה, הפוסט מבוסס מצגת נהדרת אותה פרסמו הביזניס אינסיידר אשר שלפתי מהמנוי שלי, והוספתי בתחתית הרשומה את תוכנה במלואה. אעבור אתכם על השקפים המשמעותיים, ואוסיף מבט לוקאלי אשר יאפשר לעכל את המידע במינון הנכון ולהפוך אותו בפועל לכלי החלטות.

TV2

הטלוויזיה הייתה לניארית בזמן מסויים בקרב מספר שחקנים, אבל ישנן מדיות ומקורות חדשים הממשיכים לתפוס ולשנות הרגלים של הרבה מאוד משתמשים, וזו אחת הסיבות לכך שדור ה-Millennials חותך את חוט הטבור ומשנה את בסיס ההתנהגות שלו.

TV3

אולי השקף המשמעותי ביותר במצגת, מציג כי כמעט כל הצרכנים בכל שכבות הגיל משנים את ההרגלים שלהם מצפייה בטלוויזיה מסורתית לחלופות. ונשאלת באופן טבעי השאלה, האם זה גם המצב בישראל ? התשובה היא שכן, ויש לנו קושי בהבנת השינוי הרבה מאוד פעמים עד שהוא קורה בפועל.

TV4

שימו לב לכך שכבר היום ישנן שחקניות מודרניות בארנה של הטלוויזיה אשר מתחילות לחלחל ולפגוע בשחקנים המסורתיים, מהשחקניות הגלובאליות כמו נטפליקס, אמזון וידיאו, יוטיוב אשר משפיעה מאוד על הרגלי הצריכה של הדורות הצעירים וכמובן פייסבוק. ועד ל- שחקנים כמו סלקום, פרטנר, ו-Yes אשר מבינה את השינוי ועושה בימים אלו קניבליזציה לעצמה, והפתעות נוספות שנראה בדרך. השינוי בערוצים בהם משדרות הזכיניות הגדולות שהולך לחול בקרוב- אינו סמנטי, הוא מעיד על מיני מהפכה אשר מתקיימת בימים אלו ותכתיב סוג חדש של אקו סיסטם בארנה של הטלוויזיה המקומיית.

TV5

העובדות הללו גורמות לפגיעה ישירה בהרבה מאוד שחקניות מסורתיות, למשל בכל הקשור לאירועי ספורט- כפי שאתם יודעים פייסבוק רכשה זכויות לשידור מהפלטפורמה של משחקי ספורט, מה שגורם לנו לשאול את עצמנו : האם פייסבוק זו פלטפורמה או שהיא עצמה הופכת להיות למדיה, ובשל העובדה שערוצים כמו פייסבוק ויוטיוב הינם גלובאלים, והדורות הצעירים מתחילים לייצר קו התנהגותי המתעלם מגבולות המדינות והיבשות והופך להיות לבינלאומי- אלו השחקנים המשנים מן היסוד את המשמעות של מהי טלוויזיה.

TV6

הדורות שרואים טלויזיה מסורתית- מתבגרים, או אפילו מזדקנים. ומה שיותר משמעותי הוא שפחות תוכן מקורי נוצר עבור הטלוויזיה המסורתית- זאת הפעם הראשונה מאז שהיא קיימת. התשלום עבור טלוויזיה עבר את הקו שצרכנים מוכנים לשלם עליו, אבל חשוב להבין- זה לא אומר שהטלוויזיה מתה אלא רק שההגדרה של מהי טלוויזיה משתנה !  אולי הדור שיכול להגדיר בצורה הטובה ביותר את הטלוויזיה החדשה הינם דור ה-Millennials שאומרים שעבורם טלוויזיה היא כל מקום בו הם יכולים לצפות ובכל מכשיר- טלויזיה, לפטופ, סמארטפון או טאבלט.

TV7

השחקנים במגרש המשחקים הזה, השתנו דרמטית- ואין כבר רק את החברות המסורתיות, נטפליקס, Hulu, שחקניות חדשות אשר נכנסות ומשנות את מאזני הכוח- ולמעשה, הנאמנות לחברות הטלוויזיה המסורתיות יורדת בצורה דרמטית. ולמה כל זה קורה ? ברור- בשל השיבוש שהדיגיטל מביא איתו ! Digital Disruption. הדיגיטל "אוכל" את כל מה שהוא בלייב והוא, הדיגיטל עדיין גדל וזאת לעומת השחקניות המסורתיות שאינן צומחות.

TV8

וישנה השתנות משמעותית בהרגלי הצריכה, ההעדפה הברורה הינה לצריכת וידיאו, הצרכנים זזים מצריכת מדיה ב-Cable TV אל ה-Broadband, ובכך הם יוצרים שיפט של בתי אב שנשענים אך ורק על טלקומוניקציה בפַּס רָחָב, ושוב- חשוב לעשות לוקלאזיציה למסרים, השינוי הזה קורה גם בישראל ! המשמעות של כך הינה שצריכת המדיה הדיגיטלית רק תמשיך לצמוח ולגדול בעוד שהמדיה המסורתית תרד.

TV9

לקוחות צופים יותר ויותר זמן בויזיאו במכשירים שלהם, מה ש"אוכל" בפועל את הזמן שהם משקיעים בצפיה במדיה המסורתית, וגם כשהם כבר צופים במדיה המסורתית הם עסוקים במקביל במכשירי המובייל שלהם אשר גונבים את כל שימת הלב המרכזית. המרכיב שבולע הכל הינו מכשיר המובייל, הזמן של צריכת תוכן במובייל ממש מרקיע שחקים. ומה שחשוב להגיד הוא שצריכת תוכן הוידיאו עוברת בצורה חדה למכשיר הסלולר. למעשה, צריכת תוכן וידיאו מגדירה מחדש את הרעיון של המכשיר והופכת להיות ליותר משמעותית מכל קטגוריה, כפי שתוכלו לראות בשקף שצירפתי לכם מעל פסקה זו.

TV10

העובדה הזו מובילה לכך שיצרני תוכן- מייצרים יותר ויותר תכנים שמלכתחילה מותאמים למכשיר זה, זאת כולל תכני וידיאו של 10 דקות או פחות.

TV11

הטלוויזיה החדשה היא- דיגיטלית, בסושייל והיא לגמרי לגמרי-Cross Platform, והשחקנים הדיגיטלים הופכים להיות לאלו שדומיננטים בזירת המשחקים. SVOD- מה שאומר ססקריבשן לשירותי VOD ממשיך לצמוח במהירות מאוד גדולה, ומוביל לכך שתהיה צמיחה עצומה במספר המשתמשים ובסקייל של אותם שירותים.

TV12

השינוי והמעבר לדיגיטל- מאפשר ללקוחות לעשות את המיקס שלהם, ואת הבנדל בכל הקשור לתוכן טלוויזיוני. כמו גם, לקוחות יכולים לראות מה שהם רוצים- בכל מקום, בכל זמן ובדרך שהם רוצים- וכמובן, פלטפורמות הסושייל מתפרצות ומתערבבטת בכל הקשור לוידיאו.פלטפורמות הסושייל והערוצים אחריהם כולנו עוקבים מובילות עסקאות מרכזיות של תוכן וידיאו בתוך הנכסים שלהן ובאפשרויות ההפצה שלהן.

TV13

פלטפורמות כמו פייסבוק מתפתחות ויוצרות במה לגופים שמוכרים מדיה לפבלש לייב וידיאו בתשתית של ענקית הסושייל, עובדה שמובילה להזנקת הצפיה הכוללת בתכני וידיאו בסושייל.

TV14

באופן טבעי, כשצופים ביותר תוכן בפלטפורמה, קל יותר להסיט אליה משאבים של מפרסמים ובכך פייסבוק למעשה מגדירה את עסק המודעות שלה ואת הכלכליות בפלטפורמה.

TV15

הטלוויזיה המודרנית היא בכל מכשיר- ותכנים באורכים קצרים הופכים להיות לפופולארים גם במסכים גדולים. בעוד שתכנים ארוכים מושכים קהל גדול מאוד אל הארנה הדיגיטלית.

TV16

העליה בצפיה מבוססת אינטרנט עם מכשירים קונקטיבים- מאפשרת לצפיה במסכי טלוויזיה מבוססת און ליין- אבל רק טכנולוגיות-LTE ותשתית ה-5G יובילו לכך שהצמיחה של הוידיאו באון ליין תעצב את העתיד של הטלוויזיה.

TV17

מילת סיכום, העולם משתנה, ובו גם הוקטור של צריכת המידע והבידור, אסור להיות שאננים לגבי מידת השינוי- כי לרוב ישנה אקיומילציה של דברים אשר גורמים לכך שבבת אחת המציאות אינה דומה למה שהכרנו, לכן- חשוב לשבת ולתכנן את הצעדים שלכם לאור הדברים שנאמרו בפוסט זה.

About author View all posts

urianzohar

אני- זהר אוריין, יועצת בתחום של חדשנות באמצעות דיגיטל וטכנולוגיות
השירותים שלי : ייעוץ אסטרטגי לחברות ומותגים גדולים
בניית אסטרטגיה של חדשנות דיגיטלית
יצירת קונספטים למוצרים ולשירותים דיגיטליים
חקר הטרנדים המובילים ושימוש במקרי בוחן מרחבי העולם

כתיבת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Follow

Follow this blog

Get every new post delivered right to your inbox.

Email address