Ignition 2017 | The Future of Media

ignition

אני ממשיכה בסדרת הפוסטים על העתיד של הדיגיטל- הפעם, חשוב לי לחלוק אתכם מסקנות ספיציפיות אשר עוסקות במדיה ועתידה אותן יבאתי מהוועידה אליה נסעתי בניו יורק- IGNITION Business Insider 2016, הרשומה תתעכב על השינוי שהמדיה עוברת, האתגרים והמרחבים עליהם צריך לשים את הדעת, כמו גם אמירות משמעותיות שנאמרו.

העתיד של הMedia לרבות המדיה הדיגיטלית מְעֻמְעָם, ונהיה יותר ויותר ברור שמשתמשים לא רוצים להחשף למודעות, ולא רואים אותן זאת בזכות טכנולוגיות שמאפשרות להם לחסום את המידע-Ad-Blocking Technology, וגם כשהם רואים פרסומים שונים- מעל לשישים אחוז מהם אומרים כי הם מוצאים אותם מרגיזים ואינטרוסיבים. יותר מכך, אנשים עשו שיפט משמעותי מכל הרגלי הצריכה הקודמים שלהם ומהמסכים הקודמים בהם התרגלו לצרוך תוכן לאורך השנים אל הMobile , בעוד שההוצאה הכספית על פרסום במובייל עדיין לא לגמרי סגרה את הפער ביחס קורלטיבי לשימושיות של האנשים.

jpg-2

בקצרה, התעשייה הינה ריאקטיבית ולא פרואקטיבית וכתוצאה מובהקת לכך הרווחים הגדולים והמרוויחים הגדולים מהפרסום בדיגיטל הפכו להיות ל-Google ופייסבוק שידעו להתאים את עצמן בצורה מהירה ובכך משאירות את כולם מאחור. אבל ההתפתחות של וידיאו ובייחוד- Immersive Video דרך וירטואל ואוגמנטד ריאלטי יכולה לשנות זאת, ואדבר על כך בהמשך הרשומה.

jpg-3

אין ספק- שגוגל ופייסבוק הופכות להיות לדואפול משמעותי בגזרת המדיה, וחשוב להגדיר כי כל המדיות האחרות מתכווצות ביחס להוצאה במדיה הכללית ורק המדיה הדיגיטלית צומחת וגדלה- כמו כן החלק שגדל בעוגה הינו הוקטור של המובייל, וכשאומרים דיגיטל למעשה אומרים גוגל ופייסבוק שכן כל הכסף החדש שנכנס לדיגיטל, מאה אחוז מתוכו זורם אל שתיהן.

m11

פייסבוק דואגת ל"שמן את המנועים" כל הזמן בגזרת החדשנות- זאת במיקוד הקשר מול המשתמשים, ומייצרת על בסיס קבוע אינובציה שעוזרת לפתח נאמנות לפלטפורמה. באותה נשימה, היא מייצרת חדשנות ללא הפסקה עבור המפרסמים ובכך מעצבת מעגל של "משועבדות" אשר מאפשר לה להגיע לפיקים עסקיים חדשים בכל רבעון.

jpg-5

השיבוש האמיתי הבא שיקרה במדיה יקרה בטלוויזיה- אבל זה שיבוש איטי ו-"אלגנטי" שכן קשה לשנות הרגלים של אנשים ומי שלמעשה יוצר את השיפט דפקטו הינו הדור הצעיר שכבר ממש לא רואה טלוויזיה כפי שאנחנו המבוגרים התרגלנו לה לאורך שנים.

כל שחקני הOTT בטלוויזיה גדלים משמעותית- יוטיוב למשל עכשיו גדולה יותר מCBS- במונחי רווח מפרסום.

jpg-5

העולם חייב לעבור מהפכה של- Frictionless כי זו למעשה החוויה המתבקשת על ידי המשתמשים- הסיכון הוא שאם יהיו יותר מדי קליקים הלקוח יכול לעזוב אותנו כי נוחות זה שם המשחק בעידן הנוכחי.

m5

וירטואל ואוגמנטד ריאלטי זו מדיה עם סיכוי גדול לייצר שיבוש במרחב של הפלטפורמות- ובמרחב התקשורתי, אנשים ממש רוצים להתנסות בתוכן 360- ואוגמנטד ריאלטי מהווה כיוטיליטי שמיצר ביטחון ואמון בקרב צרכנים וככזה שעוזר לקבל החלטות צרכניות נכונות. צריך להרים את הראש ולהבין שפרסום מעצבן אנשים, ווידיאו זו הזדמנות לשנות זאת !  וכעובדה שמחזקת את האמירה- השנה זו הפעם הראשונה שאנשים צופים ביותר- Video במכשירי המובייל מבטלוויזיה.

m6

השוק של וירטואל ריאלטי עשה פסיעות משמעותיות אל עבר 2017, זו תקופה בה צרכנים מתחילים לשים לב להזדמנות והשוק מתחיל להיות מוצף בקסדות מסוגים שונים כמו- Oculus Rift של פייסבוק או Daydream של גוגל. אבל בשלב הזה מדובר רק בהתחלה שכן תוכן ה-VR עדיין נמצא מאחור ואינו מצדיק אימוץ בסקייל גדול. באותו זמן חשוב להבין שקבוצות עניין של משקיעים, מפתחים וחברות טכנולוגיה- כולן גם יחד דוחפות לכך שהרעיון של מציאות פלוס יצמח ויהפוך למציאות הלכה למעשה.

jpg-8

אז מה יהיה הדבר הגדול הבא ? Social Video, ומה שמשחק תפקיד בערוצים של- Social ובחיבור לVideo הינה היכולת שלכם לייצר תוכן ייעודי וחכם לכל ערוץ ! יש לכם בערך שנייה בשביל לעצור מישהו ב-Feed של פייסבוק ולכן התוכן חייב להיות ייעודי לפלטפורמה.

תרבות הצריכה משתנה, אנשים צעירים לא רואים ביוטיוב כפלטפורמה- הם תופסים אותה כערוץ לצריכת תוכן של אנשים ספציפיים שהם מסמנים כמעניינים ממש כמו סדרות טלוויזיה אהובות רק בדרך הרבה יותר מעמיקה וקהילתית- מעורבות בתוך קהילה מהווה את הכוח האמיתי בשימוש של יוטיוב והבסיס לשיווק מבוסס קהילות שיוצר קשר לאורך זמן ומחויבות אמיתית למותג.

ב-YouTube למשל יודעים לבנות נכון את הסט אפ ואת הבמה של היוצרים באופן שמבוסס ה-Data אשר עוזרת להם להבין טוב מאוד מי הם הסלבס הנכונים ולאיזה קהל העובדה הזו מייצרת קלפיקציה מדויקת יותר של המוצר התוכנית וההשקעות.

m9

Jeff Bewkes מטיים וורנר מדבר על כך שצריך לשבור את הפרדיגמה של מה זה טלוויזיה וליצור היפותזה חדשה : הכול זה טלוויזיה- YouTube, Netflix. ישנם מודלים שונים של רווחיות מסוגים שונים של הטלוויזיות המסורתיות והחדשות הכוללים- פרסום, מנויים ואני מוסיפה שישנם גם Models של תוכן כמדיה ואקומרס אותם מתחילים לראות ביישומים כמו אפל TV.

Millennials- רוצים לבחור מה הם רואים ומתי ומה שקובע מבחינתם אלו שלושה דברים: On Demand, Interface וגישה מהירה, אקססביליות מכל מקום ובכל זמן בנוחות וב-frictionless הפרסום בטלוויזיה יהיה שונה הרבה יותר דומה לאינטרנט- הוא יהפוך להרבה יותר מטורגט, Hulu למשל כבר היום מתחילה לעבוד כך ועל פי ג'ף כולם ככולם- מפלטת השחקנים השונים ילכו לכיוון הזה.

m7

גבולות, ואחריות ? זו תקופה מתעתעת בה קשר להבין מה הם הגבולות של המדיה, פייסבוק מתנהגת כחברת פלטפורמה מצד אחד, ומצד שני מנסה את מזלה במגרש של גופי מדיה כשהיא פונה אל יוצרים עצמאיים וגופי תוכן ומנסה לבנות פרוטפוליו של תכנים שיהיו בלעדיים לפלטפורמה.

כמו כן, זו תקופה בה נדרשת הסתכלות מחודשת על המילה אחריות- שכן הגופים הגדולים, הדואפול הזה שנבנה מתחת לאף שלנו גוגל ופייסבוק מחזיק בכוח משמעותי של הפצת תכנים וכשהתוכן שמופץ בהן הופך להיות לגורם ההשפעה הגדול ביותר על המשתמשים- יש חשיבות אדירה לבחון את מידת האמינות שלו.

מילת סיכום. הסקירה הזו הייתה אמורה לספק לכם נגיעה על השינוי שהמדיה עוברת מכיוונים שונים, את הנושא הספציפי אדאג להעמיק בשנת הפעילות הבאה ולהביא לכאן תובנות ומשמעויות נוספות. הסדרה שעוסקת בכנס אליו נסעתי בניו יורק ממשיכה וכולי תקווה שהרשומות מעשירות את עולמכם העסקי ומייצרות ערך רב.

About author View all posts

urianzohar

אני- זהר אוריין, יועצת בתחום של חדשנות באמצעות דיגיטל וטכנולוגיות
השירותים שלי : ייעוץ אסטרטגי לחברות ומותגים גדולים
בניית אסטרטגיה של חדשנות דיגיטלית
יצירת קונספטים למוצרים ולשירותים דיגיטליים
חקר הטרנדים המובילים ושימוש במקרי בוחן מרחבי העולם

כתיבת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Follow

Follow this blog

Get every new post delivered right to your inbox.

Email address